mandag, august 21, 2006

Høst = skole...


Høst er en av de fire årstider i de tempererte sonene på kloden.
Navnet har den fått på grunn av at innhøstingen av
frukt, grønnsaker og korn som tradisjonelt skulle lagres til vinteren, startet i september. Meteorologisk er høsten definert som september, oktober og november på den Nordlige halvkule og mars, april og mai på den Sørlige halvkule.
Astronomisk høst varer på Nordlige halvkule fra ra ca. 7. august til ca. 16. november. (midtpunkt=høstjevndøgn=ca.23. september)
Hentet fra Wikipedia

I dag begynte skolen igjen... Da vil jeg si at vi har
nådd høsten.
Høsten er den tida på året som er best å tilbringe inne. Det er den årstida da det regner og blåser mye, noe jeg synes er utrolig koselig. Da passer det best å sette på en film og krølle seg sammen under teppet. Høsten er uten tvil den tida med finest farger, alt er orange, gult eller rødt.
Høsten er egentlig en fin tid, hvis man bare tenker over det =)

Skolen begynte altså igjen i dag. Fint å treffe alle igjen. Nye lærere og fag er det også tida for nå. Må nok si at jeg er spent på hva framtida bringer...

Skolen er nok det eneste negative med høsten. Tilbake til hverdagen med lekser og prøver... Men høsten er jo så mye mer! Høst betyr Skogtun-tur, og for meg, ikke minst Etiopia-tur! Jeg tror dette blir en fin høst jeg!

For deg som ikke tror dette blir en fin høst må du gjøre som meg og Eirin, tenke positivt =)

Så til neste gang,
Heijdå!

1 kommentar:

Martin sa...

nei, nei.. høsten blir vel ikke så helt gal...
Høstferien er jo også et stort pluss(+)!!

mi talast på lbk i kveld!