onsdag, oktober 31, 2007

En liten bilfortelling

Noen har allerede hørt denne historien, men likevel...

En sen lørdagskveld, etter hyggelig nattmat hos Øyvind, kjørte jeg hjem til Tretjønnveien i familiens titangrå Volvo. Snill som jeg er, skulle jeg lukke garasjeporten veldig stille for ikke å vekke mamma og pappa som har soverom rett over garasjen. Men midt i min gode gjerning, skjedde det minst ønskelige som kunne skje. Siden jeg holdt masse ting i hendene mine, ble bilnøkkelen klemt mot håndtaket på garasjen.
Hvem i alle dager plasserer en knapp på nøkkelen som utløser bilalarmen??

Som du kanskje har forstått, fant da følgende scenario sted utenfor huset til familien Arnesen:
Klokka viser snart 02.30, og plutselig begynner bilen å tute inne i garasjen. Her snakker vi om biltuta, som gikk gjevnt med ca 1 sekund mellomrom mellom tutene. Utenfor garasjen står en heller fortvilet meg, og lurer på hva i alle dager som har skjedd, og hvordan i huleste jeg skal slå den av igjen. Det første som faller meg inn er selvfølgelig å rope på pappa. Rett etter kommer jeg på at jeg kanskje bare kan trykke på knappen igjen. Og etter en kort periode (som føltes veldig lang) klarte jeg selvfølgelig å skru den av igjen på egenhånd. Da kom pappa løpende lettere forvirret ut på verandaen og lurte på hva jeg holdt på med.

I ettertid har jeg lært at jeg utløste panikkalarmen. Meningen er at den kan skrues på for å tilkalle oppmerksomhet fra omgivelsene i paniske situasjoner. I mitt tilfelle tilkalte den så absolutt oppmerksomhet fra omgivelsene, men samtidig tør jeg vel påstå at den også skapte en panisk situasjon...

8 kommentarer:

Ingvill sa...

HAHA, morro;)

Bjørn Stian sa...

Volvo har noen geniale løsninger, altså! Her har de kommet med en dings som gjør at du ikke trenger å rope "hjelp" for trekke oppmerksomhet!

"Er du lei av at ingen hører på deg? Føler du deg oversett og ignorert? Da er denne PANIKKALARMEN noe for nettopp deg! Du er kun et knappetrykk unna dine medborgeres oppmerksomhet. Volvo kommer i tillegg."

Fin tegning, forresten:)

Anonym sa...

Jeg vil også ha panikk-alarm på min bil...
Da kan jeg få masse oppmerksomhet,også blir jeg populær, også vil alle sitte på med meg, også syntes alle at jeg er tøff, også må jeg fylle disel, også må jeg kjøre bil når vi skal på sytretur, også må jeg til slutt sykle siden pappa er lei av at jeg bruker bilen så masse, også da får jeg masse muskler og får bra kondis, også vil alle sitte på med meg på sykkelen, også går sykkelen i stykker siden det satt så mange på den, også må jeg kjøre bilen isetedet...

Kjetil B sa...

hehe. virker som en fet bil!!!

Anonym sa...

Hehe, utrolig bra...
Fint å trekke litt oppmerksomhet med en såkalt panikkalarm, jeg hadde i hvert fall fått panikk hadde det samme skjedd med meg!

God tur til Oslo, start-kamp og konsert...
So long

Martin sa...

Morro!

mange gode bilhistorier ute og går nå!

-skal ikke nevne navn, men det rimer på Hilde

Ingvill sa...

Hilde, vi må snart skrive posten vår!

Katrine sa...

Hehe jeg lurte på når denne posten kom:P men ja! Dere må skrive posten deres! Vill oppdatering på G hos meg for tia.. Check it out! God tur til Skogtun folkens!