søndag, mai 27, 2007

Verdens mest unyttige dyr nummer 9

Selv om min makker Ingvill, poster som aldri før, så tenkte jeg at en post fra meg var på sin plass. Og av mangel på noe annet å skrive om for øyeblikket kommer nå det neste dyret på lista til meg og Katrine. Og jeg er sikker på at mange av dere som var med til Etiopia er ganske så enige denne gangen. For verdens 9. minst nyttige dyr er nemlig



GNUEN

På safari i Kenya så vi for det meste to typer dyr, sebraer og gnuer. Sebraer er jo ikke unyttige, men gnuer er litt unødvendige. De mest kjente gnuene er kanskje de som dreper Mufasa i Løvenes Konge. Og ut fra denne filmen skjønner dere at gnuene opptrer i flokker. Av og til samles det opp til en million gnuer i flokk. Ikke rart Mufasa døde, lissom...

Men det finnes to typer gnuer, hvithalegnu og stripegnu. Hvithalegnuen er så og si utryddet og lever iallefall ikke fritt. Ellers kan jeg også nevne at den selv spiser gress, for så å muligens bli spist av et rovdyr.

Det er egnetlig ikke så mye mer å si, for de er noen ganske kjedelige dyr. På tampen putter jeg inn et bilde jeg tok i Kenya. Jeg velger å kalle det "løpende gnu".
Ellers er det bare å ønske alle lykke til å eventuelle eksamener! Og for dere som ikke skal ha eksamen, så anbefaler jeg en tur innom pingvin-land, et absolutt pingvint sted. (link på siden -->)
Have fun, go mad så lenge lissom!

5 kommentarer:

Katrine sa...

Hehe god post, Hilde! Jeg merker at vi gjør en særdeles god gjerning med å fortelle folk om disse fryktelig unyttige dyrene. Selv om det kanskje ikke alltid virker sånn utad, så er jeg sikker på at de innerst inne setter enormt stor pris på det!

ps: Pinvinland er ABSOLUTT å anbefale!
og for de som ikke har fått det med seg enda så er dere innvitert til å delta på leken på min blogg.
Lev vel så lenge!

Anonym sa...

Å steike å æ savner gnuen, verdens mest fantastiske og ikke minst, eksotiske dyr! Hehe... Man blir aldri lei av å se en gnu.

Stå på Hilde, du er dønn bra du...

Katrine sa...

Nå syns jeg dere må redde æren her! Nå har ei Greipstadjente klart gjemselleken to ganger på rad! Dette er siste sjanse til å vinne, og denne BØR dere klare før ho!

Martin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Martin sa...

drittgnu!